Eén platform voor kansrijk ondernemen

Bond for web solutions is in 1998 opgericht door Martijn Verbeek. Een team van zeven specialisten in User Experience, Web Development en Technical Support met een rijk arsenaal aan developers wereldwijd. Vorig jaar is het in zorg en welzijn gespecialiseerde bedrijf verhuisd van Waddinxveen naar de Spaanse Kubus in Rotterdam. Met klanten als AEG, Zonnehuisgroep, Rotterdams Philharmonisch Orkest, Alexandrium, en buitenlandse klanten in oa. Frankrijk, Italië, Israël en Amerika mag ‘Bond’ zich met recht specialist in weboplossingen noemen. Directeur Martijn Verbeek: “Onze klanten opereren op grote schaal: meerdere markten, doelgroepen en merken, in verschillende talen en zowel op Europees als wereldniveau. Hoe fijn is het dan als je alle sites, apps en intranetten eenvoudig via één platform kunt beheren?”

 

Oplossingen

Tijdens zijn studie Beleid en Maatschappij maakte Martijn educatieve software. Hoewel hij geen techneut is, dacht hij dat het beter kon. “Ik heb een team van specialisten om me heen verzameld en ben sites en intranetten gaan maken én beheren. Dagelijks maken duizenden mensen wereldwijd gebruik van onze oplossingen. Zeker geen hit-and-run klussen als je bedenkt dat een site, een app of een intranet communiceert met andere bedrijfsapplicaties en -systemen. Alle oplossingen moeten op mobiel, tablet en desktop subliem functioneren, schaalbaar gebouwd zijn en mogelijkheden bieden voor doorontwikkeling. Bovendien moeten de benodigde gegevens geïntegreerd kunnen worden in één systeem en toegankelijk zijn in een besloten omgeving.”    

 

Schaalbaar, betrouwbaar en veilig

Dat vraagt om een flexibel platform dat schaalbaar, betrouwbaar en veilig is. “Wij werken met het grootste, gratis open source CMS-platform dat is gebaseerd op Microsoft technologie”, legt Martijn trots uit. “Een prijswinnend platform, waarvan wereldwijd miljoenen sites en honderdduizend developers gebruikmaken. Wat ons onderscheidt van anderen is dat wij meerdere websites, apps en intranetten in één platform kunnen onderbrengen. Zo hebben we bijvoorbeeld een zorgorganisatie met 60 lokale sites als klant. Voorheen moest de beheerder daarvan zestig keer dezelfde aanpassing doen, nu kan het publiceren van 1 pdfje in één keer alle sites voorzien van nieuwe informatie. Een enorme tijds- en kostenbesparing.”

 

De pijn van de gebruiker

Vanaf dag één moet er goed nagedacht worden over de strategie, technologie en service. “Dat betekent dat wij als bond ons moeten verdiepen in de pijn van alle gebruikers. Deze pijn is gebruikerservaring, tijd en draagvlak, maar vaak ook het kostenplaatje. De klant wil digitale oplossingen snel hebben geregeld en trekt niet veel tijd uit om dit goed door te denken en te integreren binnen de organisatie. Bovendien zijn geïntegreerde oplossingen vaak duur en ook aan het onderhoud ervan zitten vaak onverwachte kosten. Bond is ervaren in dit soort trajecten, kan snel oplossingen bieden en meedenken met de integratie van digitale oplossingen bedrijfsbreed. Desgewenst gefaseerd, zodat kosten kunnen worden gespreid. Bond begrijpt dat klanten veel tijd, geld en energie hebben geïnvesteerd in het platform. Het is onze taak om op deze investeringen te letten en deze te beschermen. Met updates, beveiliging, support en accurate inzage in resultaten van het platform. Zo kunnen wij helpen met de digitale ontwikkeling én anticiperen op veranderingen. Het stopt namelijk niet met het hebben van een website, app of intranet. Veranderende markten, nieuwe technieken en inzichten maken dat je je continu moet blijven doorontwikkelen. Een platform dat flexibel meeschaalt, is dan de beste oplossing.”

 

Ons motto:

1. Werk hard

2. Communiceer direct

3. Denk groot

4. Omarm technologie

5. Maak plezier

Tags: Platform, bond